6 Mayıs 2016 Cuma

İyi Kız - Mary Kubica

Kitabın Adı: İyi Kız
Yazar: Mary Kubica
Sayfa Sayısı: 462
Yayınevi: Martı
Puanım: 2.5/5

Orijinal İsim: The Good Girl

Benim polisiyelerle aram hiç barışmayacak galiba ._. Okuduğum çoğu polisiye roman gibi bunu da beğenmedim maalesef L

Hemen konusundan bahsedeyim;

Varlıklı bir aileden gelen ve 25 yaşındaki bir resim öğretmeni olan Mia, bir gün sarhoşken Colin Tatcher adında birisi tarafından kaçırılır. Colin’in kızı onu tutan adama teslim etmesi gerekirken ‘çeşitli sebeplerden’ dolayı son anda bundan vaz geçer ve Mia’yı uzak bir kulübeye götürür.

Aylar sonra Mia o kulübede bulunur ama isminin Mia olduğunu ısrarla reddeder (Ona göre ismi Chloe’dir.) ve neredeyse hiçbir şey hatırlamaz.

Öhöm! Evet, konu bu. Aslında şimdi bakıyorum da çok da ilgi çeken bir yanı yokmuş. Yani bana göre :I Zaten kitabı almamın sebebi de konusu falan değil, bildiğiniz kapak ve gövdenin rengiydi. Kendileri en sevdiğim renktir de *-*

Kitap üç kişinin ağzından anlatılıyor. Mia dışındaki tüm karekterler neredeyse :D Mia’nın annesi Eve, Mia’yı kaçıran adam Colin, olayı soruşturan dedektif Gabe… Bu kısmı biraz hoştu kabul ediyorum ama bir süre sonra o da beni sıktı. Çünkü olayın soruşturulma kısmını veya Mia yokken ailenin durumu nasılmış hiç merak etmediğimi fark ettim.

Ve zaman kavramı olarak ikiye ayrılmıştı kitap. Mia’nın bulunmasından öncesini bir de bulunduktan sonrasını okuyoruz. Bana göre kitabın sonlarına doğru olan bir olaya kadar kızın bulunmasından sonrasını okumak biraz gereksizdi. Çünkü gerçekten ailenin çektiği sıkıntıları merak etmiyordum! Bana göre az önce bahsettiğim noktaya kadar “SONRA” kısmında önemli hiçbir şey anlatılmıyordu.

Colin karakterine başta hiç ısınamamış olsam da daha sonra ondan hoşlanmaya başladığını fark ettim. Colin’i sevmem sayesinde zaten benden bu puanı alabildi kitap. Kitabın sonu da okuma serüvenim boyunca tepki gösterdiğim ilk ve son bölüm oldu.

Kitabın sonu demişken… Ben bu kitapla ilgili spoiler yedim. Beni en çok heyecanlandıracak kısım muhtemelen kitabın sonundaki önemli bir şeyi öğrendiğimiz bölüm olacaktı. Ama nasıl becerdiysem, (kitabın sonuna göz bile gezdirmemiştim dikkatinizi çekiyorum) rüyamda gördüm. Resmen rüyamda kendimle karşı karşıya oturmuş kendime kitabın nasıl bittiğini anlatıyordum. Rüyasında kendi kendine spoiler veren ilk kız olarak tarihe falan geçmem gerekiyor :’(

Sonuç olarak kitap benim için çok başarılı değildi. Ya da başarılıydı ama ben polisiye okumayı sevmediğim için sevmedim. Yeri gelmişken söyleyeyim kitap elimde bir hafta süründü :I


Her neyse kendinize iyi bakın! Bir sonraki yazımda görüşmek üzere ^^

** Resim bana ait değil, Kronik Okur'a ait. (kronikokur.blogspot.com.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder